В рамках проекту TEMPUS 543966 «HIGHER ENGINEERING TRAINING FOR ENVIRONMENTALLY SUSTAINABLE INDUSTRIAL DEVELOPMENT (HETES)» в католицький університет Льовена (м. Гент, Бельгія) з 22 по 28 травня 2016 р. відбувся навчальний візит представників українських університетів, які є учасниками проекту (Національна металургійна академія України (Дніпро), Донецький національний технічний університет (Красноармійськ), Криворізький національний університет, ІФНТУНГ).
Мета навчального візиту полягала у вивченні досвіду ЄС (на прикладі католицький університет Льовена, одного з найстаріших університетів Європи – рік заснування 1425) у співпраці університетів і промисловості в напрямку постійної модернізації виробництва та навчання персоналу для скорочення екологічного впливу на довкілля.
Особливе місце в начальному візиті зайняло відвідування суперсучасного виробничого комплексу компанії Вольво, який розміщується поряд з м. Гент (http://www.volvocargent.be). Дане підприємство має 50-ти річну історію і постійно модернізується. Українським представникам було продемонстровано можливості повністю автоматизованого і роботизованого виробництва автомобілів від завантаження металічних листів і напівфабрикатів на лінію конвейера до дільниці тестування вже готових автомобілів. Вражає те, що величезний виробничий комплекс на 50% забезпечує власні енергетичні потреби за рахунок відновлювальних джерел енергії (фотоелектрична станція і вітроелектростанція). В процесі багатошарового фарбування кузовів автомобілів використовуються тільки грунт, фарба і лак на водній основі. З метою підвищення енергоефективності всі процеси на складальному конвейері керуються за допомогою мережі PRPOFI NET, яка є розробкою науковців католицького університету Льовена.
Надзвичайно велике зацікавлення викликало демонстрація можливостей невеликих виробничих компаній, що надзвичайно тісно працюють з університетом в плані наукового супроводу виробництва, вирішення проблем при створенні нової продукції. Зокрема надзвичайно цікавим було відвідування в рамках візиту виробничого підрозділу компанії GDW (http://www.gdwtowbars.com/), який зорієнтований на виробництво тягово-зчіплюючих пристроїв (фаркопів) для легкових автомобілів. Компанія GDW охоплює 25% європейського ринку і забезпечує надзвичайно швидку розробку до 1 місяця нової моделі фаркопа з проведенням повної серії випробувань. Така швидкість впровадження нових моделей досягається за рахунок гнучкого роботизованого виробництва і впровадження системи реального та імітаційного моделювання зокрема в середовищі Solidworks. Такий підхід до виробництва дозволяє швидко вийти на оптимальну і безпечну конструкцію кінцевого виробу з мінімальною витратою робочого часу і енергії.
Важливо відмітити, що бельгійські підприємства мають тісну співпрацю з технологічними університетами і радо запрошують студентів для проходження практики, єдиною умовою є наявність первинних професійних навичок, які надаються студентам на основі першокласної виробничої університетської бази. Більшість магістерських робіт в католицькому університеті Льовена, які виконуються студентами мають 100% практичне спрямування (наприклад розроблення системи керування електромобіля або енергоефективного пристрою безконтактної зарядки для електроавтобусів).
Від ІФНТУНГ участь в навчальному візиті взяли доц. каф. ЕМ і ТД Яворський А.В., і доц. каф. ЕМ і ТД Рибіцький І.В.